jak sie ubrac do nagrania

Jak się ubrać do nagrania wideo?

Jeśli w najbliższym czasie będziesz prowadzić webinar, live na grupie lub planujesz nagranie wideo na YT i nie wiesz jak się ubrać, to w tym artykule znajdziesz kilka praktycznych wskazówek zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.

Identyfikacja kolorystyczna marki

Aby dobrze przygotować się do nagrania wideo pod względem wizualnym, należy wziąć pod uwagę wiele elementów. Do najważniejszych należą: identyfikacja kolorystyczna marki, grupa docelowa i temat, aranżacja miejsca. Identyfikacja kolorystyczna marki to nic innego jak paleta kolorystyczna Twojego biznesu, którą wykorzystujesz w logo, wizytówkach, ulotkach, grafikach w mediach społecznościowych. Kolory, które używasz do promocji swojej firmy powinny być niewątpliwie związane z grupą docelową do której kierujesz swoje usługi czy produkty.

Grupa docelowa a kolory

Aby to łatwiej zobrazować, dla przykładu posłużę się swoją osobą. Jestem doradcą wizerunku świadczącym usługi online. Moją grupą docelową są managerki, którym zależy aby wykreować profesjonalny wizerunek, kobiety występujące publicznie, które wiedzą, że ich wygląd świadczy o ich renomie oraz wszystkie te kobiety, którym zależy na tym, by wygląd otwierał drogę do dalszego rozwoju. Niewątpliwie moje usługi skierowane są do kobiet biznesu.

Kolory mojej marki

Obszar ten, ma ściśle określony dress code, z którym związane są pewne kolory tj.: granat, błękit, szary, biel, beż, czerń. Oferta, która skierowana jest do kobiet, bardzo często wykorzystuje również kolor różowy bądź czerwony. Identyfikacja kolorystyczna mojej marki zawiera błękit, biel, czerń, szary oraz jasny i nasycony róż w roli akcentu. I właśnie te barwy można odnaleźć u mnie na stronie internetowej, w logo, w filmach wideo, w grafikach wykorzystywanych w social media. Dzięki temu, mój przekaz jest spójny i zapada w pamięć.

 

stylizacja do nagrań

stylizacja do nagrań

stylizacja do nagrań

 

Jakie fasony ubrań?

Nie tylko kolory łączą się ściśle z grupą docelową do której skierowana jest oferta. Warto pomyśleć również o fasonach ubrań, które wykorzystasz w stylizacji. Im poważniejszy temat Twojego nagrania wideo, tym ubiór powinien być bardziej formalny.

Dla mężczyzn najlepsze będą koszule (gładkie lub w prążki) w zestawieniu z marynarką i krawatem lub sama koszula (jeżeli z krótkim rękawem to już bez krawata). Dla kobiet koszula z  żakietem, sama koszula (jeśli krótkie rękawy to koniecznie zakrywające pachę), zestawiona ze spodniami lub spódnicą ołówkową sięgająca do kolan lub do połowy łydki (ważne, jeśli siedzimy na krześle i widoczne są nasze nogi). Możemy również założyć elegancką sukienkę.

Jeśli forma i temat Twojego nagrania jest bardziej „luźna” to analogicznie taka też będzie Twoja stylizacja. Dla mężczyzn najlepsza będzie koszula (tu może być w kratkę) lub golf. Kobiety oprócz koszuli mogą włożyć bluzkę, co ważne, aby miała mały dekolt, który nie odwraca uwagi od tego co mówisz.

A jakie dodatki?

Zegarek będzie na miejscu zarówno u pań jak i panów. Swoją stylizację możesz urozmaicić delikatnym wisiorkiem, broszką lub kolczykami, ważne, aby biżuteria była delikatnym dodatkiem i nie odbiera uwagi od tego co mówisz. Jeżeli za mocno gestykulujesz rękami zrezygnuj z ozdób noszonych na ręce. Zwróć uwagę na wizaż, który powinien podkreślać urodę i pasować do całości stylizacji.

A co z miejscem, w którym odbywać się będzie nagranie?

Tu najważniejsze są dwie rzeczy.

  1. Jeżeli tło będzie bardzo neutralne (ściana, flipchart) to twoja stylizacja może być bardziej kolorowa i na odwrót. Jeżeli prowadzisz np. webinar na tle regału z książkami, zadbaj o stonowane kolory w swoim ubiorze.
  2. Jeżeli siedzisz na krześle to warto aby było innego koloru niż twoja góra ubrania. Kiedyś oglądałam film, w którym Pani ubrana w czarną bluzkę „zlała się” z czarnym krzesłem i tym samym jej góra postury przybrała jakąś dziwną formę. Nie mówiąc już o tym, że dodała jej kilka kilogramów.

Podsumowując

Jeżeli twoja grupa odbiorców podobnie jak moja, obraca się w kręgu biznesowym, to polecam Ci, w twoich stylizacjach wykorzystać: granat, błękit, biel, czerń, szary. Nie zapomnij również wybrać jakąś barwę, którą użyjesz w roli akcentu (np. czerwony, różowy, pomarańczowy, żółty). W Internecie bez trudu znajdziesz artykuły mówiące o  symbolice kolorów oraz ich znaczeniu w sprzedaży. Uwaga, akcentem mogą być napisy, slajdy, kubek na kawę, element dekoracji czy wizażu.

Aby ułatwić Ci zadanie chce podać konkretne stylizacje wykorzystane do nagrań wideo. Pod lupę wzięłam zagraniczne filmiki. Starałam się wyszukać osoby godne do naśladowana, moim celem nie było krytykowanie innych.

Przykłady dla Pań

Moją uwagę zwróciła seria nagrań, które są w tej samej stylistyce kolorystycznej.

  • Na pierwszym filmiku, pani prowadzącą, ubrana jest w elegancki kostium (czarny w białe prążki) i występuje na niebieskim tle, na którym pojawiają się białe napisy.
  • Na drugim filmie kobieta ubrana jest w stonowany w kolorze i formie kostium (ta sama aranżacja miejsca).
  • Podobnie na trzecim nagraniu, wykorzystano te same kolory w stylizacjach i w tle. Dzięki temu całość przekazu jest bardzo czytelny i spójny, co z pewnością powoduje, że zapada w pamięć.

stylizacja do nagrań

stylizacja do nagrań

stylizacja do nagrań

 

 

 

 

 

 

Jeśli tło stanowi tylko flipchart to można zdecydować się na bardziej nasycone barwy w ubiorze. Jeżeli nasze tło jest bardziej zróżnicowane to należy wybrać ubranie w stonowanym kolorze.

stylizacja do nagrń wideo

stylizacja do nagrń wideo

 

 

 

 

 

 

Ku przestrodze. Połączenie koloru białego i czarnego to bardzo mocny kontrast. Takie zestawienie kolorystyczne można wykorzystać ale z rozsądkiem (albo kołnierz albo sukienka). Podobnie jest biżuterią. W tym przypadku bogaty w formie wisior powoduje, że mamy wizualny przesyt.

stylizacja do nagrń wideo

Propozycje stylizacji dla Panów

Poniżej przykład trzech nagrań tego samego autora.

  • W pierwszym wideo widzimy bardzo dobre zestawienie białej koszuli i granatowej marynarki na tle salonu w stonowanych kolorach.
  • Jeżeli nie mamy totalnie pomysłu co na siebie włożyć to niebieska koszula będzie zawsze dobrym wyborem.
  • Czarny golf dobrze prezentuje się na tle szarego koloru fotela i nie odbiera uwagi od tego co mówi prowadzący.

stylizacja do nagrań wideo

stylizacja do nagrań wideo

stylizacja do nagrań wideo

 

 

 

 

 

 

Na sam koniec zły przykład. Panowie nigdy nie ubieramy krawata do koszuli z krótkim rękawem! Poza tym zbyt duży kontrast między czarnym tłem a bielą. Po 10 min oglądania z pewnością widza będą bolały oczy.

stylizacja do nagrań wideo

 

Przeglądając zagraniczne zasoby Internetu, wcale nie było łatwo znaleźć mi przykłady stylizacji, które są poprawne. Jak widzisz, na kreowanie wizerunku składa się wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę planując nagranie filmu wideo, webinaru czy live. Warto jednak zadbać o stronę wizualną, aby przekaz był spójny z Twoją marką i zapadał w pamięć odbiorców. Dzięki czemu twoja oferta będzie lepiej rozpoznawalna na rynku i łatwiej Ci będzie reklamować swoje usługi czy produkty.

A co Tobie sprawia najwięcej trudności w przygotowaniu stylizacji do nagrania?